17 Kasım 2009 Salı

koyunsan koyunluğunu bil.

13 yaşından beri ders çalışan ve kendini çok harika ultrasonik başarılı mükkkkeemmmmeel sanan birini tanıyorum.
bu kişiyle bir konuşmamız şu şekildeydi;

mal:ben koltuk düşkünüyümdür. üniversiteyi bitirince yükselebildiğim en yüksek seviyeye kadar çıkıp anayasa mahkemesi başkanı olarak ölmek istiyorum.

bilge-ben dünyayı dolaşıp sırt çantamla sokaklarda yatmak istiyorum!

mal:sen sırt çantanla sokaklarda yatarken ben 5 yıldızlı otelimde yatıcam.

bilge-ölünce ikimiz de toprakta yatıcaz ama ben bunu önceden tecrübe ettiğim için sana kıçımla gülücem.

öldüğü zamanki statüsünün hayalini kuran bi insanla, evet, çok yazık ki, iki sene boyunca aynı ortamda bulundum. iki sene boyunca bu saçma sapan ideallerini dinledim ve iki sene boyunca onun kendince büyük ama aslında minicik olan beyniyle ben ve benim gibileri küçümseyici bakışlarına maruz kaldım.

hayattaki tek başarınızın çoktan seçmeli sorularda olduğunu düşünün.
hayattaki tek amacınızın diğerlerinden daha güçlü olmak olduğunu, daha zengin olmak olduğunu düşünün.
hayattaki tek hayalinizin 5 yıldızlı otellerde konaklamak olduğunu düşünün.
o şekilde
ne kadar da eziksiniz
ne kadar da acizsiniz
ne kadar da sığsınız değil mi?

3 yorum:

  1. Okumakla insan olunmuyor demek ki
    Hem o kadar para kariyer falan bir beyin kazandıracak mı buna?
    Ayrıca nereye anayasa mahkemesi lan yaprağım derler adama.
    Daha fena şeyler de derler de genel ahlak diye bişey var.
    Te allaam.
    Otel ne lan.

    YanıtlaSil
  2. İleride geçtiğin sokakta yere oturmuş dilenen birisini görebilirsin. Olabilir böyle şeyler. Aslında buna mecbur ediliyoruz bence. Çoktan seçmeli sorularla hayat kurmaya. İstemediğimiz yönlerde ilerlemeye falan. öyle yani.

    YanıtlaSil
  3. adeta beni benden alır. ama benim sırt çantam yok yandan asmalı var. napıcaz şimdi la?

    YanıtlaSil