14 Haziran 2009 Pazar

hayırlısı artık işşallah.

eveeet
başlıyorum.
gece yirmimilyonyediyüzellibin kere uyandım ve sabah oldu.yatmadan önce "göt tutuşması" halilye edebiyat notları karıştırdım.matrislere baktım-çarpmasını unutmuştumdu.
neyse.sabaha karşı rüyamda sınava giriyordum.böyle kafe gibi biyerde,arkadaşlarımla birlikte çözüyorum.sonra bırakıp çıkıyorum.isteyen ertesi gün girebiliyomuş çünkü.o ara uyandım."lan!kaçırdım lan.girmedim la niye çıktım çözeydim ya aboov!" dedim kendimce.sonra farkettim ki,gerçek dünyadayım ve tarihler 14 haziran 2009'u gösteriyor.tekrar uyudum.bu sefer eski sevgilimin beni kemerle dövdüğünü gördüm.olacak iş mi?en sonunda saat 8'de temelli kalktım.giyindim.kahvaltı hazırdı.mide asitini alıveren kızarmış ekmeğim mal mal bana bakıyordu.aldı ama allah için.sonra çıkmadan önce long to sally dinledim,kendime gelme amaçlı.evden çıktık.ailecek evet.arabada kalbim gümbüdü gümbüdü atarken soğuk soğuk terleyen ellerimi üstüme başıma sildim.okul bahçesinde çılgın bir kalabalık vardı.giren okula giriyordu.azcık dolandım,"giriyorum ben" dedim.annem ve ablamla vedalaştım.girdim.sınıfımı buldum.hatta oturdum.bir de baktım okuldan sınıf arkadaşım gizem tuğçe kocaarık!heyecanımı alıp uzaklara,taa mozambik'e götüren bu olay karşısında mutlu oldum.gözetmenlerden biri amca biri teyzeydi.amca "isterseniz biraz dolaşın okulda" dedi.çıktık dolandık.gizem'le birbirimize "mat2'den tırsıyorum lan.girerse o girer valla" falan dedik.o da benim gibiydi."ooh" dedim.
sıraya tekrar oturduğumda saatler 09:15'i gösteriyordu.amca gözetmen sınav kurallarını falan okudu.şunu yazın bunu kodlayın vikvikvik falan dedi.kitapçıklar dağıtıldı.'K' kitapçığı geldi lan!'K' diye kitapçık mı olur!?çok komiksel bence.böyle,pembeli falan.herkesinki farklı renkte.mesela mavi de vardı yeşil de.gördüm çünkü."açmayın kitapçıkları" dedi.yıllardır bu anı bekliyosun,açma diyor.nasıl açma!?açmadık tabi.sayfaları kontol edebilirsiniz,dedi.ne kontrol etcem be.sorulara baktım fıldır fıldır gözlerimle.sonra ben bekliyorum ki zırıl zırıl ziller ötecek.düt etti bir şey.başlayabilirsiniz başarılar,dedi.başladık.
hep türkçe'ye sözcükte anlam sorularıyla başlamaya alışan ben 1.soruda "fiilimsi,zarf tümleci bilmem neleri görünce terledim azcık.heyecanım da hafiften devam ediyordu.neyse,çözdüm.zordu.evet.türkçe zordu.paragraflar hayvan kadardı.oku oku bitmiyordu.sonra hazır paragrafa yoğunlaşmışken türkçe'den sonra felsefeye geçtim.felsefem hep yedide yediydi.ama o da nesi?zordu lan!felsefe de zordu.bilgi sorusu sormuş bi de puştlar.neyse dedim,mat1'e geçtim.çok güzeldi mat1.bööyle ferah ferah.rasyonel sayıları dayamış amcalar.çok duygulandım.sonra bikaç tane üst üste yapamadım.ateş bastı.çişim gelmişti.gözetmene işaretlerle anlattım,teyze gözetmen kolumdan tuttu tuvalete götürdü beni.geldiğimde biraz daha çözdüm mat1.sonra ed-sos.hiç denemelerdeki gibi değildi.o da zordu be!bir sürü abudik gubudik eserler falan.o kadar batı ede. ezberledik bir tane sorar insan!insafsızlar!akım sorusu vardı.realizm-naturalizm cevabı.coğrafyası kolaydı neyse ki.sonra mat2'ye geçtim.işte korkulu rüyam,işte lanet olası pislik bölüm!başladım.geçen gece rüyamda 1 tane işaretleyebiliyordum.1 tane işaretledikten sonra bir kaç tane yapamadım."demek buraya kadarmış.demek rüyam gerçek olacakmış.acaba çıksam mı ki?" dedim kendimce.biraz daha yaptım.sonra sos1'e geçtim.tarih çelişkendi.1 boşum var.coğrafyası fena değildi.o da bitince mat1'e döndüm.her çiçekten bal aldım aslına bakarsanız.bir oraya bir buraya.sınavdan önce halil hoca "o kitapçık babanızın tarlası.istediğinizi yapın!" demişti.ağız burun daldım kitapçığa.bi ara bi yere "meraba" yazdım sonra sildim.ne bileyim incelenir mincelenir,şifre falan sanarlar,n'eme lazım değil mi?neyse işte boşlarıma baktım sonra.mat2'ye bi daha döndüm.biraz daha yaptım falan filan.annem yanıma bir sürü ceviz badem şeker vs. vermişti.hiç aklıma gelmedi yemek.bi ara yandan yandan baktım cevizlere.yiyesim gelmedi.sonra zil çaldı.teyze geldi cevizlerimden yedi.gözü kalmış hayvanın.toplandım çıktım işte.
dışarı çıktığımda yüzlerce teyze ve amcayla göz göze geldim.etrafıma bakındım.annem el sallıyordu.gittim,kalabalığa girince teyzeler amcalar "geçmiş olsuuuuun,nasıldııııı,aay canıııım" gibi şeyler söylediler.ablam "kurtulduuun" diye bağırdı.teyzeler güldü.eve geldik.
dersaneye gittim.üçler dersanesi davul -zurna-halay üçlüsüyle (üçler bu mu lan acaba?) öss'yi kutluyordu.
dersaneye gittim.bahçede oturuyordu öörtmenler.halloca beni kucağına alıp döndürdü.anlattım şöyleydi böyleydi diye.mıtta hoca'ya sarıldım.duygusal çalkantı yaşadım.sonra oradan ayrıldım.lost'un 5. sezonunu aldım.hacer abla'yla buluştum yemek yedim.eve geldim.
kontrol mü?etmedim be ne etcem?gece baktığım matris de çıktı bu arada:D ama içime doğan karacaoğlan,dostoyevski,15-75-90 ve türevli integralli grafikli soruların biri bile çıkmadı.cengiz aytmatov öldü,sorarlar dedik.sormamışlar.ayıp be.
o değil de;
her şeye rağmen güzel bir yıldı.
en güzeli de
özgürlük.
:)

7 yorum:

  1. oha geçmiş olmuş. netice iyi olur umarım.

    YanıtlaSil
  2. son yazılarda nasıl da kafayı yemiştin amaa. :D
    iyidir iyi.
    "büyütülecek hiçbir şey yokmuş" klişesi.

    YanıtlaSil
  3. Üçler hep öyle ya :) Geçen sene de böyle kutlamıştık. Standarttır. Davul zurna gelir öğrenciler halay çeker özgürlüğü kutlar. Biraz garip geliyor başta ama alışıyorsun. :P Ama iyidir iyi. Özgür olmak iyidir. :)

    YanıtlaSil
  4. asjagshafs :D
    cok eğlenceli bi yazı olmuş.
    direk seninle o anları yaşamış gibi hissettim :D
    hele o teyzenin ceviz yemesi olayı :D
    asjgasjagsha :D
    neyse kurtulmuşsun bebişşş!
    mutlu oldum :)

    YanıtlaSil
  5. ben de mutlu oldum sanki gibi

    YanıtlaSil